Eerste dag - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Daisy Neve - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Daisy Neve - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Door: Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

12 Februari 2014 | Tanzania, Moshi

Hoi iedereen!

Gisteren ben ik vertrokken naar Tanzania. Om 3.30 uur ging mijn wekker af en zijn we op weg gegaan naar Schiphol. Ik moet eerlijk zijn, dat ik zodra ik alleen was op Schiphol en van iedereen afscheid genomen had, geen tijdsbesef meer had. Naar mijn gevoel duurde het vrij lang, voordat we het vliegtuig in mochten stappen en duurde het nog langer voordat we op mochten stijgen. Maar goed, na alle vertragingen, 8.5 uur en 3 films verder, ben ik toch geland op Kilimanjaro Airport. Omdat ik mijn visa nog moet halen heb ik denk ik alsnog een half uur in de rij gestaan om een visa aan te vragen. Op dat moment heb ik al verschillende indrukken gedaan. Ik kwam namelijk vanuit een ijskoud vliegtuig in een heel warm land (wat nu volgens de lokale bewoners koel is), de bewakers van het vliegveld zagen er vreemd uit. De vrouwen hadden lange rokken aan en een lichtblauw overhemd. De rok was opgetrokken tot onder de borsten. Dat zou je in Nederland niet tegenkomen!

Eenmaal uit het vliegtuig, voorbij de douane en nadat ik mijn koffer heb opgehaald, kon ik op zoek gaan naar mijn taxi. Juma stond me gelukkig al op te wachten. Ik heb snel mijn ouders gebeld en ben naar het hostel gebracht. Onderweg kwamen we allemaal mensen tegen in riksha's, te voet, op brommers en wij reden daar langs met 100 km/u alsof het niets was. Nu slaap ik op een kamer met 3 meiden en 1 jongen, maar die jongen gaat vrijdag weg en volgende week word ik op een andere kamer gelegd, ook met 4 meiden. Dat is omdat ik nu op een jongenskamer slaap. Ik ben benieuwd met wie ik op een kamer kom.

Vandaag heb ik een rondleiding gekregen door het hostel. Het is gelegen in een rustige omgeving en heel erg heuvelachtig. Er zijn altijd twee bewakers aanwezig waarvan er eentje 's nachts altijd wakker is en er lopen 2 honden rond. Daarnaast kan ik hier vers water halen en ontbijten en avondeten. Ook is het vreemd op het verkeer na, want hier is het 2 uur vroeger dan in Nederland. En ondanks dat het maar 2 uur is, moet ik er wel even aan wennen. Ik ben nog gewend aan Nederlandse tijden...

Ook heb ik een rondleiding gekregen door Moshi, zoals waar kan ik pinnen en waar kan ik het beste wat halen, dus vandaar dat ik nu ookal internet heb! In Moshi zijn er 2 hoofdwegen, namelijk de 'single road' en de 'dubble road.' Aan deze wegen loopt en rijdt alles door elkaar en alles gaat hier op het gemak. Waarom zou je haasten? Dat zal wel weer wennen worden als ik in Nederland ben.

Vanavond ga ik hier voor het eerst mijn avondeten eten, dus we zullen zien wat dat is en foto's komen de volgende keer wel! Voor nu ben ik vooral zelf nog aan het oriënteren en komen de foto's later.

Tot de volgende keer zou ik zeggen!

Liefs,
Daisy

  • 12 Februari 2014 - 14:55

    Claudia :

    hallo lieve meid leuk om te hooren dat je goed bent aan gekommen ens je een leuk verblijf .gr claudia

  • 12 Februari 2014 - 16:23

    Eva Van Der Veer:

    Wat leuk dat je nu al een verslag geschreven hebt! Geniet en rust lekker uit! Xxxxxx

  • 12 Februari 2014 - 18:18

    Hanny :

    Hoi Daisy
    Fijn dat je me meteen uitnodigde op Facebook .Mooi om te lezen dat alles goed is gegaan ondanks alle vertraging .Succes verder en geniet ervan
    Groetjes Hanny

  • 12 Februari 2014 - 21:25

    Femmie:

    Hoi Daisy, heel veel succes daar en vooral ook genieten, ik ga je volgen, groetjes Femmie

  • 13 Februari 2014 - 17:44

    Mirella:

    Lieve Daiss,

    Goed om te lezen dat alles goed is gegaan! Nu lekker alles gaan verkennen daar de eerste dagen! Succes en veel plezier!

    Liefs xxx

  • 13 Februari 2014 - 19:03

    Huib:

    Hi Daisy, leuk om te lezen wat je eerste indrukken zijn. Ik blijf je volgen en ben benieuwd na je volgende verslagen. Dikke knuffel huib

  • 14 Februari 2014 - 15:57

    Daisy:

    Hee iedereen, ik zal volgende week mijn volgende blog schrijven. Ik maak hier zoveel dingen mee en het blijft geweldig! Dankjewel voor alle lieve reacties en ik zal zeker genieten! Morgen ga ik al een trip maken en een waterval bezichtigen. Ik houd jullie op de hoogte!

    Liefs,
    Daisy

  • 14 Februari 2014 - 18:52

    Jessica:

    he ik mis je nu al maar ik ben blij dat ja het leuk
    gr jessica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Hallo, Ik ben een derdejaarspedagogiekstudent in Tilburg. Voor mijn opleiding heb ik de mooie kans gekregen om een half jaar naar het buitenland te gaan. Deze kans grijp ik met beide handen aan! Ik ben 23 jaar oud en kom oorspronkelijk uit Zeeland. Op 11 februari vlieg ik voor een half jaar naar Tanzania! Voor de personen die mij willen volgen wanneer ik in het buitenland zit, kunnen mensen deze site in de gaten houden. Ik wil jullie alvast veel leesplezier wensen! Groetjes!

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 860
Totaal aantal bezoekers 17388

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Buitenland stage

Landen bezocht: