Zanzibar! - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Daisy Neve - WaarBenJij.nu Zanzibar! - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Daisy Neve - WaarBenJij.nu

Zanzibar!

Door: Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

05 Mei 2014 | Tanzania, Zanzibar

Hoi iedereen!

Het is weer eens tijd voor een update, nu ik teruggekeerd ben uit Zanzibar. Ik ben erachter gekomen dat ik heel handig ben geworden in het licht inpakken van spullen. Ik kon namelijk alles in mijn rugtas pakken. Stiekem was ik best trots op mezelf. Natuurlijk blijf ik een student en zal ik dan ook niet voor de avond ervoor mijn tas inpakken. En net op het moment dat ik wilde gaan slapen belde Precision Air om te zeggen dat onze vlucht al vertraagd was… Maar dit is Afrika en als de vlucht niet volgeboekt is en er nog genoeg ruimte is in het andere vliegtuig, dan word je vlucht veranderd. Dus 2 uur later dan gepland waren we in Stonetown aangekomen. Maar na het hotel te hebben opgezocht en lekker een koffie bij Zanzibar Coffeelounge gedronken te hebben, zijn we maar even gaan rusten en hebben we een trip naar Prison Island gepland. ’s Avonds hebben we een mooie zonsondergang gezien aan de kust. Hierbij zijn we ook naar de markt geweest die ’s avonds ontstond. Hier hadden ze veel en lekker lokaal eten. Dit is dan ook ons avondeten geworden onder het genot van een ‘Ndovu’ (een biertje uit Tanzania).

De dag erna was het vroeg uit de veren, want we moesten om 9.00 uur klaarstaan voor de trip en uitgecheckt zijn. We wilden heel graag naar Prison Island, dit eiland staat bekend om hun schildpadden. Hiervoor zaten we 45 minuten op een klein bootje, wat heel erg aan het schommelen was. Na een tijdje raakte je er gelukkig aan gewend en op de terugweg heb ik zelfs helemaal op de neus gezeten. Heerlijk met het zonnetje erbij. Eenmaal op het eiland aangekomen, gingen we direct naar de schildpadden en wat waren ze groot. Geweldig om te zien! De oudste was 189 jaar oud. Ook gaf onze gids uitleg over de schildpadden. Bijvoorbeeld dat ze het fijn vinden om over hun kop en onder hun kin geaaid te worden of dat je mannetjes kan herkennen aan de 3 bulten op hun schild en de vrouwtjes hebben dit niet. Ook zijn de vrouwtjes een stuk kleiner dan de mannetjes. Deze schildpadden zijn hier gekomen, doordat het een cadeautje was van de Seychellen. Ook hebben we de oude gevangenis van Prison Island gezien. Dit is tegenwoordig een restaurant. Maar de omgeving benam je adem! Toen we eindelijk terugkwamen van Prison Island, hebben we een lunch gekregen, koffer opgehaald in het hotel en daarna zijn we verder gereisd naar Kendwa Rocks.

Eenmaal aangekomen in Kendwa Rocks, was het gewoon heerlijk ontspannen. Ik heb niet veel andere dingen gedaan dan aan het strand gelegen met een boek, lekker zwemmen en vooral veel zonnebrandcrème opsmeren! Ik ben in de tussentijd ook 4 meiden uit België tegengekomen die 3 maanden hebben stage gelopen in Congo. Ik heb ook veel met deze meiden opgetrokken. Vooral veel ’s avonds, omdat de meiden waar ik mee op reis was, rond 21.00 uur gingen slapen. Ik ben vaak nog naar het strand gegaan en heb dan veel nieuwe mensen leren kennen dankzij deze meiden. Zo zaten we ’s avonds vaak nog aan het kampvuur gewoon gezellig met iedereen te kletsen. Zo ben ik ook nog iemand uit Australië tegengekomen die een brandweerman was en die 5 maanden per jaar vrij was en zo dus ook kon rondreizen. Of 3 Amerikanen, die al voor bijna een jaar vrijwilligerswerk in Zuid-Sudan doen. Ik vond het heerlijk om met hun verhalen uit te wisselen.

Ik heb niet alleen aan het strand gelegen, op de laatste dag gingen we nog iets doen. Ik ben namelijk de zaterdag nogmaals gaan snorkelen met de meiden waar ik mee op reis was en met nog een stel uit het hostel, die nu definitief zijn vertrokken. We waren met in totaal 11 personen en 3 bemanningsleden. Op de heenweg naar ‘Mnemba Atoll Marine Reserve’ hadden we hele hoge golven, soms dacht ik wel eens dat we zouden kapseizen. En precies op het moment dat vele zeeziek waren, zagen we een grote school dolfijnen zwemmen! Keigaaf! Het was dat de golven te gevaarlijk waren voor ons om het water in te gaan, maar anders had ik tussen de dolfijnen gezwommen! Iedereen was gelijk over zijn zeeziek heen en iedereen keek naar de dolfijnen. Het was zo’n mooi gezicht om ze te zien. Ik heb foto’s proberen te maken, maar dit is niet zo heel goed gelukt, ze zijn heel erg snel! Uiteindelijk heb ik maar een filmpje opgenomen. Dat werkte beter. Één dolfijn zwom zelfs onder onze boot door en we hebben een dolfijn helemaal uit het water zien springen. Geweldig was dat. Helaas duurde dit niet heel lang voor mijn gevoel en zijn we al snel weer verder gevaard. Op dat moment werden er 2 meiden heel erg zeeziek, eentje heeft daardoor ook niet gesnorkeld. Gelukkig was de terugweg een stuk rustiger, maar wel kouder vanwege regen en wind.
Het snorkelen zelf was geweldig! Heel mooi koraal en ook heel veel vissen en mooie vissen. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Op een gegeven moment wees de gids naar iets in de verte en daar zag ik een barracuda zwemmen. Wat was dat een grote vis! Maar het was wel heel mooi om hem verder te zien zwemmen. Deze trip was ook zonder meer geslaagd!

Helaas was het de zondag tijd om naar huis te gaan. En met meer pech, ons vliegtuig had een uur vertraging vanuit Zanzibar en vanuit Dar Es Salaam had het nog meer vertraging. Namelijk 2 uur. Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij was dat ik weer in mijn eigen bedje in het hostel lag en kon gaan slapen.

Nu kijk ik vooral uit om de kinderen van mijn stage weer te zien, deze week komen ze langzaam terug. En ik hoop ook dat mijn planning gaat werken. Ik zal het merken in de komende weken. Ik heb in ieder geval weer energie om aan de slag te gaan!

Tot de volgende keer!

Liefs,
Daisy

  • 05 Mei 2014 - 21:16

    Anneke:

    Hey Daisy,

    het klinkt allemaal super leuk! Ik wou dat ik even met jou kon ruilen! Genieten doe je vast en zeker! Het zal niet lang meer duren voor Paul je gezelschap zal komen houden, de tijd vliegt zo snel!
    Hier gaat alles ook z'n gewone gangetje. Lentl is 2 weken geleden met school gestart en ze gaat super graag. De eerste 2 daagjes was het nog afscheid met traantjes, maar intussen gaat ze al hele dagen met de boterhammen mee! Verder geen nieuws vanuit het verre België!

    Nog super veel plezier en ook nog veel succes op stage.

    Dikke zoen,

    Anneke en co

  • 06 Mei 2014 - 16:50

    Daisy Neve:

    Hé An!

    Dat was het ook zeker! Als jullie ooit de mogelijkheid hebben, zou ik het zeker aanraden! Ik geniet van alles wat ik hier meemaak. Ik denk dat het wel vreemd zal zijn als ik weer terug ben en dat het dan pas een droom zal lijken. Vandaag ben ik hier precies halverwege en de tijd lijkt heel langzaam te gaan, maar aan de andere kant vliegt het voorbij! Ik begin er nu naar uit te kijken dat Paul hier komt, even een bekend gezicht van thuis :)
    Oh, dat klinkt goed dat ze nu niet meer huilt en dat ze met veel plezier naar school gaat. Het zal wel vreemd voor jullie zijn dat ze nu ookal zo groot is dat ze naar school kan gaan. De tijd vliegt niet alleen voor mij, maar ook voor jullie!

    Groetjes aan iedereen thuis!

    Dikke zoen terug,

    Daisy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Hallo, Ik ben een derdejaarspedagogiekstudent in Tilburg. Voor mijn opleiding heb ik de mooie kans gekregen om een half jaar naar het buitenland te gaan. Deze kans grijp ik met beide handen aan! Ik ben 23 jaar oud en kom oorspronkelijk uit Zeeland. Op 11 februari vlieg ik voor een half jaar naar Tanzania! Voor de personen die mij willen volgen wanneer ik in het buitenland zit, kunnen mensen deze site in de gaten houden. Ik wil jullie alvast veel leesplezier wensen! Groetjes!

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 17398

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Buitenland stage

Landen bezocht: