The first week after my holiday - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Daisy Neve - WaarBenJij.nu The first week after my holiday - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Daisy Neve - WaarBenJij.nu

The first week after my holiday

Door: Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

22 Juni 2014 | Tanzania, Moshi

Hoi iedereen!

Het is weer een tijdje geleden, maar hier is er dan weer een blog van alleen mijzelf. Zondag heb ik namelijk weer afscheid moeten nemen van Paul en begonnen mijn laatste weken hier in Tanzania. In de tussentijd heb ik nog maar 5½ week te gaan.

Mijn week begon gelijk goed, mijn stageweek begon met African Child Day. Hierbij gaat het erom dat de kinderen in het zonnetje stonden. We zijn dan ook naar een weeshuis gegaan, waar de kinderen van het weeshuis en van het Gabriëlla Centre tegen elkaar moesten strijden. Dit was in de vorm van spelletjes, zo moesten ze sprintjes tegen elkaar trekken, zaklopen, touwtrekken, voetballen en een haan vangen. Ik heb de kinderen zien glunderen tijdens deze spelletjes. En ze deden ook echt allemaal hun best om te winnen. Helaas voor het Gabriëlla Centre waren de kinderen van het weeshuis veel sterker dan het Centre, maar ondanks alles hadden ze een leuke dag gehad.
Tijdens het touwtrekken was iedereen zo competitief. Dit zorgde ervoor dat tijdens het touwtrekken kinderen over de grond werden gesleurd. En mij leek dat heel erg pijnlijk, omdat er veel stenen lagen op de grond en het gras en de grond ook niet heel erg zacht was. Maar de kinderen stonden gewoon op en gingen verder met spelen. De rest van de groep was natuurlijk hun helft aan het aanmoedigen. Ook moet ik over deze dag wel zeggen dat ik het lastig vond om te kijken hoe de kinderen achter een haan aanrenden. Ik kreeg medelijden met de haan. Wel vond ik het leuk om te zien hoe de kinderen van het weeshuis heel blij waren met deze haan. Het werd namelijk hun avondeten en de begeleiders hadden ervoor gezorgd dat er ook frisdrank was. Keileuk om dat eens te zien.
De docenten hebben ook een leuke dag gehad en wanneer de docenten mee hebben gedaan met de spelletjes, zorgden de kinderen ervoor dat er aan gejuich geen gebrek was! Het was heerlijk om al die lachende gezichtjes te zien op mijn eerste dag na de vakantie!

Helaas was dat ook mijn enige dag op het Gabriëlla Centre. De dag erna had ik heel veel last van mijn rug en naarmate het einde van de week naderde, gaat het weer goed. Dus morgen mag ik weer heel vrolijk op mijn stage verschijnen. En daar kijk ik naar uit!

Vandaag zijn er ook veel mensen naar Lake Chala gegaan, wat ervoor zorgde dat mijn kamer nu leeg is. Dit is heerlijk, een nachtje zonder gesnurk, zonder iemand die naar de wc gaat, etc. Ik vind mijn kamergenoten heerlijk. Maar een nachtje zonder mijn kamergenoten is ook fijn. Ookal denk ik wel dat ik ze ga missen en dat ik blij ben dat ze morgen weer terug zijn.

Volgende week kan ik weer meer gaan vertellen over de bezigheden op het Gabriëlla Centre. Ik kijk daar nu al naar uit, omdat ik ze morgen ook zal spreken over de zaadjes en dat ik weer een bijeenkomst wil plannen om de planning te bespreken.

Tot de volgende keer!

Liefs,
Daisy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Hallo, Ik ben een derdejaarspedagogiekstudent in Tilburg. Voor mijn opleiding heb ik de mooie kans gekregen om een half jaar naar het buitenland te gaan. Deze kans grijp ik met beide handen aan! Ik ben 23 jaar oud en kom oorspronkelijk uit Zeeland. Op 11 februari vlieg ik voor een half jaar naar Tanzania! Voor de personen die mij willen volgen wanneer ik in het buitenland zit, kunnen mensen deze site in de gaten houden. Ik wil jullie alvast veel leesplezier wensen! Groetjes!

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 17401

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Buitenland stage

Landen bezocht: