A nice, quiet and funny week! - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Daisy Neve - WaarBenJij.nu A nice, quiet and funny week! - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Daisy Neve - WaarBenJij.nu

A nice, quiet and funny week!

Door: Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

21 April 2014 | Tanzania, Moshi

Hoi iedereen!

Deze week is de update iets later gekomen, omdat we gisteren ‘Easter Candy Hunt’ met beide hostels hebben gehouden! Hierover zal ik later iets meer vertellen, maar laat ik maar beginnen waar ik afgelopen keer mee ben gestopt.

Nu gaat het gelukkig weer goed met mij. Ik had behoorlijk zware antibiotica en ik heb die week ook voornamelijk geslapen. Gelukkig was ik er de maandag weer genoeg bovenop om naar mijn stage te kunnen gaan. Helaas viel mijn stage deze week een beetje tegen. Er was niet veel te doen, alle kinderen zijn weg en de ‘therapy week’ was afgelopen. Soms hadden we een kind die voor een ‘assesment’ kwam en verder heb ik het terrein helpen schoonmaken. Gelukkig hadden we de woensdag gepland om een planning te maken voor de rest van het jaar. Ik wilde deze kans aangrijpen voor een stageopdracht. Brenda heeft mij ook gevraagd om te helpen met het maken van de planning, zodat het blijft werken, zelfs nadat ik weg ben. Ik heb daardoor ook gevraagd wat de medewerkers van de huidige planning vonden. Helaas kwam er maar één goed ding uit en dat was dat de structuur goed is voor de kinderen, verder kwamen er alleen maar negatieve dingen uit. We hebben over deze negatieve dingen gepraat en gekeken wat er veranderd moet worden. De docenten die aanwezig waren, die waren heel erg gemotiveerd en waren ook bereid om anderen te helpen. Door elkaar te helpen, kwamen we uit op een goede en nieuwe planning! Ik was behoorlijk trots om te zien hoe de medewerkers elkaar wilden helpen en gemotiveerd waren om elkaar te helpen. Gelukkig waren zij ook blij met mij dat ik de vragen stelde en ook geïnteresseerd was in hoe zij dingen beleefden. Er hing een hele goede positieve en motiverende sfeer. En onderling werden er natuurlijk ook grapjes gemaakt. Het grote verschil wat ik merkte was dat in Nederland dit op een ochtend gedaan kan worden en hier hebben we er 2 dagen over gedaan. Maar zolang we een goed resultaat hebben, ben ik tevreden. Ik zal ze natuurlijk ook vragen hoe zij over de planning denken wanneer we dit in praktijk brengen, zodat we nog aanpassingen kunnen doen waar het nodig is!

Ik heb mijn laptop meegenomen naar stage, zodat ik het schema direct in kon vullen. Dit scheelt meer werk voor ons allemaal. Ik heb hierdoor ook een taxi genomen naar stage, omdat er de laatste paar weken er 3 koppels van ons hostel zijn overvallen. Of in ieder geval, 2 daadwerkelijk overvallen en 1 een poging tot. Gelukkig is iedereen met de schrik vrijgekomen en zijn sommige een paar dierbare spullen kwijt. Hierdoor ben ik nog meer gaan opletten en probeer ik zo weinig mogelijk mee te nemen en in ieder geval wil ik mijn tas zoveel mogelijk thuis laten. Waarschijnlijk zijn er op dit moment zoveel overvallen, omdat we nu in het lage seizoen zitten en veel mensen geen werk hebben. Hierdoor gaan ze stelen. Gelukkig zit de politie er bovenop en de lokale bewoners letten ook heel goed op! Dit zorgt wel voor een geruststelling.

Om over te gaan naar leukere dingen, ik heb ook foto’s geplaatst bij het vorige verslag van het ziekenhuis. Dit zijn foto’s van de hotsprings. En dit weekend hadden we een lang weekend. Gisteren hebben we met zijn allen een ‘Easter Candy Hunt’ gedaan. Dit was zo grappig! Iedereen moest iets van snoep kopen en dit heb ik samen met iemand anders in allemaal kleine verpakkingen verpakt. We hadden natuurlijk een Paashaas met zelfgemaakte oren en een staartje. Ik wist niet dat we zo creatief konden zijn met maandverband en tampons! Het resultaat van deze dag was dat iedereen heel veel plezier had en uiteindelijk eindigden we allemaal met heel veel snoep. Sommige zijn gewond geraakt, omdat er een gevecht ontstond vanwege het snoep. Er waren veel mensen van het hostel die heel erg competatief waren. Ik vond het wel heel grappig, ookal ben ik zelf een paar keer aan de kant geduwd, maar dat hoort erbij.

Voor nu ben ik behoorlijk benieuwd naar morgen. Dan ga ik voor het eerst op ‘home visit.’ Dit zal bij een meisje zijn die bij ‘Closing Day’ afgestudeerd is. We gaan haar helpen om een eigen project op te zetten, wat wij met zijn allen nog kunnen volgen.

En ook ben ik heel erg aan het uitkijken naar volgende week. Dan ga ik namelijk voor 6 dagen naar Zanzibar! Even bijkomen en lekker aan het strand liggen met 2 hele gezellige meiden! Het zal fijn zijn om even weg te zijn van mijn leven in Moshi. Hoe heerlijk het hier ook is, soms is het toch fijn om meer te zien dan alleen de omgeving hier.

Tot de volgende keer! En dan kan ik meer vertellen over mijn ‘home visit.’

Liefs,
Daisy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Hallo, Ik ben een derdejaarspedagogiekstudent in Tilburg. Voor mijn opleiding heb ik de mooie kans gekregen om een half jaar naar het buitenland te gaan. Deze kans grijp ik met beide handen aan! Ik ben 23 jaar oud en kom oorspronkelijk uit Zeeland. Op 11 februari vlieg ik voor een half jaar naar Tanzania! Voor de personen die mij willen volgen wanneer ik in het buitenland zit, kunnen mensen deze site in de gaten houden. Ik wil jullie alvast veel leesplezier wensen! Groetjes!

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 17461

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Buitenland stage

Landen bezocht: