Na lang wachten...! - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Daisy Neve - WaarBenJij.nu Na lang wachten...! - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Daisy Neve - WaarBenJij.nu

Na lang wachten...!

Door: Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

25 Mei 2014 | Tanzania, Moshi

Hoi iedereen!

Vandaag is het eindelijk de dag dat ik kan zeggen dat ik al een hele dag met Paul heb doorgebracht, maar voordat het zover kon zijn, had ik eerst nog een week voor de boeg.

Afgelopen week was het op stage heel erg druk. Het was namelijk weer eens ‘therapy week.’ Zelf vind ik dit hele leuke weken en er waren natuurlijk ook weer geweldige kinderen bij. Maar dit keer had ik ervoor gekozen om bij de kinderen te blijven die daar altijd zijn en niet alleen voor een week. En daarnaast had ik ook nog eens mijn plannen met die jongen om hem te helpen met rekenen. Hetgene wat mij is opgevallen is dat sommige kinderen heel erg opstandig worden ten opzichte van andere kinderen. Dit is onder andere omdat ze niet dezelfde aandacht krijgen als altijd, maar ook omdat ze niet in de ‘therapy room’ mogen voor één dag. En dit klinkt heel erg vreemd, maar niets is er belangrijker voor kinderen met een beperking dat er een ruimte is waar ze bijna alles mogen en voornamelijk waar ze tot rust komen. Ook zeker voor een meisje wat autisme heeft. Zij was onuitstaanbaar de 3 dagen dat ik op stage was. Ze trok aan mijn haar, trapte tegen mijn hoofd (er is verder niets aan de hand, het deed alleen op dat moment even pijn), gooide andere kinderen om en zo zijn er nog wel meer voorbeelden over haar te noemen. Ik zit soms dan echt in een tweestrijd, want de ene keer denk je ze kan er niets aan doen, omdat ze zich niet kan uiten met verbale communicatie. Maar aan de andere kant doet ze dingen ook opzettelijk. Ik hoop dat ze komende week weer tot rust komt. Dat zou heel erg fijn zijn. Maar ik zal het morgen ontdekken.
Om over te gaan naar mijn plannen met die jongen, dat was dan weer heel erg positief! Zijn docent wilt leren wat ik met hem doet, zodat hij het voort kan zetten terwijl ik weg ben. Ik ben nu dan ook een plan aan het opzetten om hem elke dag iets anders te laten doen. Dit ga ik morgen de docent uitleggen. Maar voor mij is het een heel goed teken dat de docent ook bereid is om dit te doen en dat hij heel positief reageert op het feit dat ik nog steeds rekenen met hem oefen! Hier put ik dan weer mijn krachten uit als een ander kind niet zo heel aardig is tegen anderen of tegen mij.

Deze dagen op stage zijn snel gegaan, omdat het ook zo druk was. Ik denk dat hierdoor mijn andere dagen voorbij kropen. Dat is helemaal niet leuk. En daarnaast kwam ook nog eens dat er de donderdag veel regen viel en dat er geen elektriciteit was, wat resulteerde tot een gezellig middagje met het hostel en maskertjes, nagellak, etc. Het was hilarisch om te zien!
Ondanks dat dit maar een gedeelte was van het wachten, was het wel heel gezellig. En de zaterdag kon ik eindelijk verhuizen naar hostel 2 en daar wachten tot Juma kwam. Die als eerste bij het eerste hostel stond, maar er na 10 minuten achter kwam dat hij bij het andere hostel moest zijn. Ondanks alles, was het mooiste moment daar en dat was dat ik Paul op zaterdagavond kon ophalen van het vliegveld. En we waren beide heel blij om elkaar weer te zien! Ik moet zeggen dat ik kriebels in mijn buik had toen ik hem eindelijk na 20 minuten wachten weer in mijn armen kon sluiten en hem voor 3 weken niet hoef te laten gaan!

Vandaag hebben we dan ook ons eerste uitje gehad. We zijn naar de hotsprings geweest. Dit was ook een verhaal apart. Ik ben er nu 3x geweest, maar dit keer namen we een andere route. Deze was echter veel langer en we zijn veel vaker vast komen te zitten. Maar na een oncomfortabele rit van 2 uur, waren we bij de geweldig mooie plek en kon iedereen genieten. En er waren voor het eerst aapjes te bewonderen! Dit was een heel mooi gezicht om de aapjes over je heen te zien springen, terwijl jij in het water ligt. Geweldig!
Om terug te kijken, denk ik dat het een uitputtende dag was, want Paul ligt nu heerlijk naast me te slapen. Morgen gaat hij zelf Moshi ontdekken en vanaf donderdag gaan we op safari!

Dus tot de volgende keer wanneer ik weer meer kan vertellen over de safari en hopelijk hele mooie foto’s heb van de safari en de verschillende dieren!

Liefs,
Daisy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Hallo, Ik ben een derdejaarspedagogiekstudent in Tilburg. Voor mijn opleiding heb ik de mooie kans gekregen om een half jaar naar het buitenland te gaan. Deze kans grijp ik met beide handen aan! Ik ben 23 jaar oud en kom oorspronkelijk uit Zeeland. Op 11 februari vlieg ik voor een half jaar naar Tanzania! Voor de personen die mij willen volgen wanneer ik in het buitenland zit, kunnen mensen deze site in de gaten houden. Ik wil jullie alvast veel leesplezier wensen! Groetjes!

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 17457

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Buitenland stage

Landen bezocht: