Afgelopen week - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Daisy Neve - WaarBenJij.nu Afgelopen week - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Daisy Neve - WaarBenJij.nu

Afgelopen week

Door: Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

17 Februari 2014 | Tanzania, Moshi

Hoi iedereen,

Het is weer eens tijd voor een update, ik probeer een wekelijkse update te houden :) Mijn eerste indrukken van Tanzania zijn leuk! Er zijn hier veel Deense meiden, een gepensioneerde vrouw uit Canada, een vrouw uit Nieuw-Zeeland, meiden uit Zweden, een stel uit Noorwegen en een stel uit Australië. Zoals je leest is het dus heel divers! Iedereen die hier is, is heel erg vriendelijk en ze betrekken je bij alles.

Laat ik maar beginnen bij het begin. De vorige keer heb ik verteld over mijn rondleiding door Moshi en door het hostel. Sinds die tijd heb ik al redelijk veel gezien en gedaan. Op het begin gingen de dagen wel een beetje langzaam, omdat ik nog niets te doen had, behalve hier rondkijken en socializen. Ik leerde al snel mijn roommates beter kennen, omdat we een spelletje hebben gespeeld. Wat hebben we hierbij gelachen! Ook heb ik mijn eerste avondje uit gehad. We zijn met veel mensen van het hostel op donderdagavond een drankje gaan drinken in Zumbaland. Het leek wel of het een kleine kermis was. Maar het was op 5 minuten loopafstand van het hostel. Daar heb ik voor het eerst een Savannah dry geprobeerd, wat niet slecht smaakte.

De vrijdag ben ik naar mijn project geweest. Gabriella Centre. Het was zooo leuk om daar te zijn! Ik stapte nog maar net uit de auto van Mama Grace (local) en er kwamen gelijk kinderen op me afgerend en ze zeiden gelijk mzungu, mzungu. Dat betekent blank persoon maar dan op een positieve manier. Ze begonnen ook allemaal te knuffelen en als ze je iets wilden laten zien, pakten ze je hand en moest je hun volgen. Ik heb een rondleiding gekregen van Brenda (zij is de oprichtster van het Centre) en daarbij kwam naar voren dat ze zoveel mogelijk de kinderen het dagelijks leven willen aanleren en ook dat ze naar school gaan. Daardoor is er ook een tuintje voor de kinderen, zijn er dieren aanwezig, maken ze sieraden, leren ze koken en wassen. De sieraden die de kinderen maken, worden verkocht door de jongeren die daar zitten. Zij gaan naar de markt en proberen op die manier de spullen te verkopen. Supertof om te zien! Er lopen veel kinderen rond met verschillende aandoeningen, zoals autisme, adhd, syndroom van Down, etc. Ook is er plaats voor de ouders in 'therapy week.' Hier leren de ouders de vaardigheden om hun kind te stimuleren, omdat het hier niet gebruikelijk is om dat te doen. Maar het was zooo leuk om alles eens te zien en morgen heb ik mijn eerste stagedag!

Van het weekend heb ik een 'coffee tour' gedaan. Hierbij zijn we naar een waterval geweest en heb ik daar gezwommen en ook onder de waterval door! In het begin was het heel erg koud, maar als je een tijdje in het water was, was het heerlijk. Een beetje afkoeling is niet erg als je hier bent. Om bij de waterval te komen moest je door een stukje tropisch regenwoud aan de voet van de Kilimanjaro. Het is geweldig om al die mooie natuur te zien. Ik kan het iedereen aanraden!
Later zijn we naar de koffieplantages gegaan en hebben we zelf onze koffie gemaakt. Van de boon tot aan de koffie die we zelf konden drinken. Je zult een aantal foto's vinden die ik bij dit verslag zal toevoegen! Ook hebben we de 'coffee man' zijn kinderen gezien. We hadden nog wat eten over en hebben we dit aan de kinderen gegeven die dit dankbaar op hebben gegeten. De koffie zelf was echt lekker! Ik vond hem beter dat de koffie die we thuis hebben. Deze was vers en had een andere smaak dan dat ik gewend ben. De laatste dag van mijn weekend heb ik afgesloten met een pizza. Ik ben met een paar meiden van het hostel uiteten geweest.

Kortom, ik heb een geweldige week gehad en kan niet wachten tot morgen. Dan begin mijn echte avontuur!

Tot de volgende keer en dan heb ik stage gelopen, dus ik ben benieuwd naar de verhalen die ik dan kan vertellen!

Liefs,
Daisy

  • 17 Februari 2014 - 15:08

    Alice Maas:

    Leuk om te lezen daisy... benieuwd naar je volgende verhaal xx

  • 17 Februari 2014 - 15:53

    Karin Willemstein:

    Hallo Daisy, zo te lezen heb je het nu al erg naar je zin in Tanzania!!!! Ik blijf je volgen.


  • 17 Februari 2014 - 19:22

    Marjo Vander Varst:

    Fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat en wat een mooie foto's. ik kijk al weer uit naar je volgende verslag.

  • 21 Februari 2014 - 10:40

    Aafke Van Brug:

    Hoi Daisy, leuk om te lezen dat het zo naar je zin hebt. Geniet ervan. Voor je het weet is het al weer augustus. Groetjes Aafke

  • 25 Februari 2014 - 07:35

    Melanie:

    Hallo Daisy, wat een mooi verhaal waarin jouw eerste indrukken mooi naar voren komen. Enkele weken terug stonden we nog lekker te kletsen en nu maak jij een fantastische tijd door. Lieve meid, geniet ervan ik (en vele anderen) zullen je blijven volgen!! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Hallo, Ik ben een derdejaarspedagogiekstudent in Tilburg. Voor mijn opleiding heb ik de mooie kans gekregen om een half jaar naar het buitenland te gaan. Deze kans grijp ik met beide handen aan! Ik ben 23 jaar oud en kom oorspronkelijk uit Zeeland. Op 11 februari vlieg ik voor een half jaar naar Tanzania! Voor de personen die mij willen volgen wanneer ik in het buitenland zit, kunnen mensen deze site in de gaten houden. Ik wil jullie alvast veel leesplezier wensen! Groetjes!

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 17402

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Buitenland stage

Landen bezocht: