Home visit en carnaval! - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Daisy Neve - WaarBenJij.nu Home visit en carnaval! - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Daisy Neve - WaarBenJij.nu

Home visit en carnaval!

Door: Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

28 April 2014 | Tanzania, Moshi

Hoi iedereen!

Mijn laatste blog voordat ik naar Zanzibar vertrek en dat is morgen al! Ik heb er keiveel zin in, ookal was afgelopen week een heerlijke week. Ik ben op ‘home visit’ geweest, in het hostel hebben we een quiz gehouden en ‘s’more’ gemaakt op de vrijdagavond en de zaterdagavond hadden we een ‘costume party!’ Een drukke week dus.

Om te beginnen bij mijn stage, ik ben op ‘home visit’ geweest bij een meisje wat is afgestudeerd. We wilden haar een project thuis geven, zodat we haar kunnen volgen en dat ze haar vaardigheden niet verleerd. Hierdoor wilden we een tuin voor haar aanleggen, we wilden haar bonen geven, zodat ze nootjes kan maken. En als laatste wilden we haar spullen geven om popcorn te maken. Maar het zou Afrika niet zijn als er niet iets mis ging. Natuurlijk waren we de ingrediënten vergeten om de nootjes en popcorn te maken. Maar het was wel een heerlijke dag. Ik heb geholpen om de tuin aan te leggen. Het was heel grappig. De docenten waren de hele tijd aan het zeggen dat ik het goed deed en dat ik een harde werker was. Terwijl wij dit aan het doen waren, heeft een docent het meisje uitgelegd wat we aan het doen waren en hoe zij dit ook kan doen. Na elke stap die wij gemaakt hebben, werd de moeder er ook bijgehaald en het ook aan haar uitgelegd. Het was heel mooi om te zien hoe de moeder wilde meewerken. Ze kapte zelf een paar bomen om, zodat wij de tuin aan konden leggen. Ze weet waarvoor het is en ze dacht ook mee. Bijvoorbeeld dat de buren de groenten konden kopen die we gepland hebben in de tuin. Er is namelijk niemand in de omgeving die een tuin heeft. Iedereen moet een eindje reizen naar de markt, waar ze hun eten kunnen kopen. Het viel me op hoe trots ze waren op hun huis en hun bed. En dat terwijl het huis gebouwd is van hout. Er zitten overal kieren in, het bed was 4 stokken en daaroverheen planken en een dun matras. Ze hebben geen douche of wc, ze moeten water halen uit het riviertje dichtbij hun huis. Ze hebben 2 kleine huisjes. Eentje waar ze leven/slapen en eentje waar ze koken en de geiten voeren. Dit is allemaal in één huisje. Het mooie gedeelte van dit was dat de buren elkaar als familie beschouwen en dat het een hele mooie omgeving is (het was op een bananenplantage). Iedereen kent elkaar heel goed. Zo heb ik ook weer een tweeling gezien die buren zijn van het meisje. Deze tweeling zit ook op het Gabriella Centre en ze waren heel blij om ons te zien! We hebben dan ook een bezoek gebracht aan de oma en die vertelde hele grappige verhalen. De jongens luisteren nooit naar haar en ze maakte een grapje of ze hun handen eraf moest hakken wilden ze luisteren. Eentje was eigenwijs en die vroeg gelijk daarna aan zijn oma of hij dat dan ook bij haar mocht doen. Zo grappig! Maar mijn ervaring was dat dit het echte Afrika is. Ik voel me daardoor ook verwend, wat wij allemaal in Nederland hebben. Je waardeert Nederland een stuk meer als je het echte leven in Afrika gezien hebt.

Verder was er niet veel te doen op mijn stage, maar gelukkig hadden we een quiz op vrijdagavond in het hostel. Er is veel gelachen en iedereen wilde zo graag winnen. De punten lagen dan ook niet ver uit elkaar. Later hebben we s’more gemaakt bij een kampvuur. Dit zijn 2 biscuitjes en daartussen heb je gesmolten chocolade en marshmallows. Het was heerlijk. Veel mensen zijn dan ook bij het kampvuur blijven zitten en iedereen was met elkaar aan het praten.

De zaterdagavond hadden we een ‘costume party.’ Iedereen was heel erg leuk verkleed en iemand heeft veel cocktails gemaakt. Veel met alcohol en een paar zonder alcohol. Deze avond is er veel gedronken, gelachen en gedanst! We hadden zelfs de eer om een jongensband te mogen ontvangen. De naam van deze band is ‘Any Fucking Direction.’ Ik denk dat ze het heel erg ver zullen schoppen in Moshi. We zijn namelijk na het feestje in het hostel naar Milindi’s gegaan en daar hadden ze karaokeavond. Ze hebben opgetreden en zongen ‘I want it that way’ van de Backstreet Boys. Iedereen lag dubbel en moedigde ze aan! De lokale bevolking keek ons heel vreemd aan, want veel mensen zijn de binnenstad ingegaan in de verkleedkleren. Het voelde een beetje alsof ik carnaval aan het vieren was, maar dan op een andere manier. Mijn conclusie over deze avond is dat het een geslaagde avond was!

Nu ben ik voornamelijk benieuwd naar wat komende week mij zal brengen. Ik ga namelijk naar Zanzibar en ik kijk er heel erg naar uit! Even weg uit het hostel en van stage, gewoon ontspannen. Dus morgenochtend om 8.00 uur zit ik in de taxi op weg naar het vliegveld om te genieten van een welverdiende vakantie!

Tot de volgende keer waar ik jullie alles kan vertellen over mijn belevingen op Zanzibar!

Liefs,
Daisy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Hallo, Ik ben een derdejaarspedagogiekstudent in Tilburg. Voor mijn opleiding heb ik de mooie kans gekregen om een half jaar naar het buitenland te gaan. Deze kans grijp ik met beide handen aan! Ik ben 23 jaar oud en kom oorspronkelijk uit Zeeland. Op 11 februari vlieg ik voor een half jaar naar Tanzania! Voor de personen die mij willen volgen wanneer ik in het buitenland zit, kunnen mensen deze site in de gaten houden. Ik wil jullie alvast veel leesplezier wensen! Groetjes!

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 17404

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Buitenland stage

Landen bezocht: