Je suis arrive - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Daisy Neve - WaarBenJij.nu Je suis arrive - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Daisy Neve - WaarBenJij.nu

Je suis arrive

Door: Paul Hanique

Blijf op de hoogte en volg Daisy

02 Juni 2014 | Tanzania, Moshi

Tada! Ik ben in het zonnige Tanzania! Daisy leeft nog en ziet er bijzonder gezond uit. Mijn drie weken hier zijn voor haar een welkome afwisseling op het hostelleven dat toch zijn tol begint te eisen. Na de reis naar het hostel en het nodige geknuffel, pakte ik mijn tas uit. De helft van de bagage was overigens voor Daisy. Vooral de chocolade valt in goed aarde. Wanneer de zak met repen open gaat, is het gekreun en gekwijl van de medebewoners aan de andere kant van het hostel te horen. Schijnbaar ben ik deze maand jarig geweest en had Daisy dat niet vergeten. Ze heeft op de art market een hand gemaakte, houten schaakbord met houten schaakstukken voor mij gekocht. Dit mooie houtwerk zal plaats gaan nemen in mijn woonkamer, mits het de terugreis overleeft.
Nu eerst maar even de nodige rectificaties, want ik zal wel eens gaan vertellen hoe het hier echt is. Ten eerste, Daisy’s Engels is sterk verbeterd en Nederlands spreken is even aanpassen. Van mij wordt dan ook verwacht dat ik Engels spreek….. Ach en anders hebben we altijd de taal van de liefde nog om te communiceren. Maar van haar Swahilisch ontbreek ieder spoor, de basis woorden niet meegeteld. Ten tweede, mijn schaap mocht niet mee op het vliegtuig en is dus achtergebleven op Schiphols long parking. TIA en pole pole zijn wel aanwezig, dit heb ik dan ook al aan mijn lijven mogen ondervinden toen we naar de hotsprings reden. De reis duurde twee keer zo lang omdat we regelmatig bleven steken in de modder danwel een rivier. Het toppunt was dat we door een riviertje reden en we ons vastreden op een steen. Ach alles kwam goed vertelde de gids en we bleven rustig zitten. Toch leek het ons makkelijker duwen als we met zijn 13-en eruit gingen… Na herhaaldelijk vragen hebben we dit dan maar gedaan op eigen iniatief. De hotsprings waren overigens geweldig mooi en de aapjes die ons van boven af beschimpte vanuit de bomen, maakte het beeld compleet. De apen waardeerde ons niet, we werden bekogeld met stukken boom en plas….
We verblijven in hostel Hoff 2, welke net is geopend. Het is hier rustig tov hostel 1. De bedden zijn net nieuw en prima te doen, ook het terras achter het hostel is vernieuwd. Het sanitair is niet vervangen en wel aan vervanging toe. Op zondagochtend, na een slechte nacht, probeerde ik de lamp te ontsteken. Toen dit niet lukte, realiseerde ik me al snel dat geen stroom ook geen warme douche betekende…..
Na de tocht van zondag heb ik absolute rust gehouden op maandag en dinsdag, wennen aan Afrika en een beetje mijn eigen ding doen. Alhoewel, ik vandaag de was heb moeten doen. Juist, geen wasmachine, geen warm water. Nee, alleen twee bakken, koud water, wat waspoeder, een kraan en vieze kleding. Het resultaat? Ik heb geen idee, ik heb mijn best gedaan en alles hangt nu te drogen. I keep my fingers crossed. Mijn wasmachine ga ik iig niet vervangen.
En de view? Ik heb nog geen kili gezien, het is al dagen bewolkt met af en toe een straaltje zon. Vannacht regende het en ik zit te wachten op de eerste sneeuwvlokken. Nee, hoor de temperatuur is prima, ik typ dit in een korte broek.
Het duurde even en ondanks enkele nachtelijke jachtpartijen hebben gisterenavond de pioniers der muggen aan mij zitten knabbelen alsof ik een drie sterren restaurant was. Mij achterlatend met lichamelijke verminking en ontembare jeuk. Daisy had overigens de grootste lol, dat ik ook eindelijk deze ervaring heb. Iets met gedeelte smacht is dubbele smacht?
Morgen ga ik ontdekken of het “Gabriella center” ook daadwerkelijk bestaat en niet gewoon de kroeg om de hoek is. Ik ben benieuwd en zal mijn bevindingen, uiteraard, met u delen. De dagen erna gaan we naar een grote dierentuin, iets met Serengenti of zo.
Twee dagen niets doen is eigenlijk wel ff fijn, ik kom helemaal tot rust, kan de drukkere maand mei afsluiten en met a clear mind toeleven naar wat gaat komen. Naast het slapen in de dierentuin kijk ik ook erg uit na de 7 dagen strand liggen. Een heldere, blauwe zee, een hutje op het strand, de zon en mij en Daisy aan de (alcoholvrije) cocktails. Deze reis is tenslotte ook mijn zomervakantie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Hallo, Ik ben een derdejaarspedagogiekstudent in Tilburg. Voor mijn opleiding heb ik de mooie kans gekregen om een half jaar naar het buitenland te gaan. Deze kans grijp ik met beide handen aan! Ik ben 23 jaar oud en kom oorspronkelijk uit Zeeland. Op 11 februari vlieg ik voor een half jaar naar Tanzania! Voor de personen die mij willen volgen wanneer ik in het buitenland zit, kunnen mensen deze site in de gaten houden. Ik wil jullie alvast veel leesplezier wensen! Groetjes!

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 17403

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Buitenland stage

Landen bezocht: