Hotsprings - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Daisy Neve - WaarBenJij.nu Hotsprings - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Daisy Neve - WaarBenJij.nu

Hotsprings

Door: Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

20 Maart 2014 | Tanzania, Moshi

Hoi iedereen!

We zijn weeral een week verder en in de tussentijd heb ik weer een hoop gedaan. De vrijdag hadden we een volleybaltoernooi en een quiz over het hostel, Tanzania en de landen waar we vandaan komen. Het laatste gedeelte ging over geheimen. Het was de bedoeling dat je een geheim op papier schreef en dit aan de manager gaf.
Om te beginnen met het volleybaltoernooi, het was heel erg gezellig en iedereen deed zijn best en de mensen die niet mee wilden doen met het toernooi die hebben enthousiast gejuicht voor iedereen die aan het spelen was. Helaas heeft mijn team niet gewonnen, maar we hebben wel één spel gewonnen en één verloren. Dus ik kan best trots op ons team zijn, zeker omdat ik er niet goed in ben en maar hoopte dat de bal die ik raakte de goede richting uitging en over het net kwam!
Na het toernooi en het eten, zijn we begonnen met de quiz. Als ik eerlijk ben had ik er niet veel verwachtingen van, maar het was een leuke en goede quiz. Niet dat ik nog veel van de weetjes heb onthouden, maar het was gezellig. Ook hier werden we in teams ingedeeld. Het leukste gedeelte was dat je elkaars geheimen moest raden. Hier waren wij heel erg goed in! Ons team was gewoon goed in gezichten lezen en we hebben zo hard moeten lachen om onze eigen geheimen. Als ik terugdenk aan die avond was het een geslaagde avond en zeker voor herhaling vatbaar!

De rest van het weekend is rustig verlopen, maar op zondag zijn we naar de ‘hotsprings’ geweest. De weg ernaartoe was een avontuur op zich. De lokale bevolking vertelde ons dat we beter een andere route konden nemen, omdat we het anders waarschijnlijk niet zouden maken tot aan de ‘hotsprings.’ Maar zo eigenwijs als onze gidsen waren, namen we de gewone route, want dat is goedkoper voor hun. Helaas is echter de bumper van de dala dala gesneuveld en vreesden wij op sommige punten dat we met een kapotte dala dala stonden. De weg was hobbelig, er waren veel stenen en er was ook veel water aanwezig. Ik heb een sterke maag voor het reizen, maar dit keer had ik toch last van de reis. Maar genoeg over ons avontuur met de dala dala. Toen we eenmaal aangekomen waren bij de ‘hotsprings’ (helemaal heel), was het zo mooi. De omgeving benam gewoon je adem en je wilde zo snel mogelijk het water in om te zwemmen! Dit hebben we ook gedaan. Ook was er een slinger, waardoor je in het water kon springen. Natuurlijk moest ik dit ook proberen en het was zo grappig om het te zien. Sommige mensen konden het heel goed en andere mensen konden het niet en vielen plat op hun buik in het water. Zelf ben ik samen met iemand anders door middel van de slinger het water ingegaan. Het was hilarisch! Ook waren en 2 vrijwilligers van mijn stage met ons meegekomen en iedereen kon het goed met elkaar vinden. Er hing een hele ontspannen en positieve sfeer en iedereen had het naar hun zin. Ook waren er vissen aanwezig in het water die het eelt van je voeten wilden eten. Dit kriebelde echter zo erg dat je eerst aan het gevoel moest wennen. Ik snap echter niet dat wij daar geld voor betalen in Nederland. Ook hebben er een paar mensen een babykrokodil gezien. Ik niet, maar dat vind ik prima, anders was ik waarschijnlijk het water niet meer ingegaan! Maar de volgende keer als er weer mensen gaan, zal ik waarschijnlijk weer meegaan vanwege de geslaagde dag!

Om weer even over mijn stage te praten, dat is namelijk de reden dat ik hier ben, heb ik ook goede verhalen. Twee weken geleden heb ik een plan gemaakt voor een jongen met dyslexie en zijn grootste probleem was zich handelingen te herinneren. Maar over 3 weken gaat hij terug naar zijn eigen omgeving en we gaan waarschijnlijk een eigen bedrijfje voor hem en een ander meisje opzetten. Maar dan moeten ze ook met geld en een rekenmachine kunnen omgaan. Hoofdrekenen is voor hun te moeilijk. Dus ik heb een memoryspel gemaakt met op één kaart de som en op de andere het antwoord. Het is de bedoeling dat zij een kaart pakken en de som op de kaart uitrekenen met hun rekenmachine en dan het juiste antwoord erbij vinden. Degene die de meeste kaarten heeft, heeft gewonnen. Ik heb het deze week uitgeprobeerd en het was zo’n succes en de kinderen vonden het zo leuk dat ik meer kaarten bij moest maken. Ze vonden het heel erg leuk om in een spelvorm te leren rekenen en hoe ze met een rekenmachine moeten omgaan. De leraar was er eerst heel onzeker over, maar na het getest te hebben was ook hij heel enthousiast en wilde ook dat ik er nog meer maakte! Door de leerlingen en de leraar zo enthousiast te zien, gaf het mij een heel goed gevoel! Nu moet ik nog kijken naar een andere jongen en mag ik daar deze week een plan voor maken. Hopelijk kom ik weer met een goed idee wat ik vaker kan uitvoeren!

Verder is er niet veel spannends gebeurt deze week. Vanavond hebben we Mexico-avond en er vertrekken veel mensen uit het hostel. Dat vind ik wel jammer, maar aan de andere kant, er komen dan ook weer nieuwe mensen bij. Verder zie ik wat het weekend mij gaat brengen.

Dus tot de volgende keer!

Liefs,
Daisy

  • 20 Maart 2014 - 13:26

    Eva Van Der Veer:

    Ooh dais, wat een paradijs! Linving the goodlife!

  • 20 Maart 2014 - 14:29

    Daisy Neve:

    Zeker voor beide! Het is hier echt heel mooi en leuk en leerzaam en noem maar op :)

  • 27 Maart 2014 - 22:38

    Jessica :

    hoi daisy hoe lang duurt het nog ik mis jou maar ik hoop ik wel dat je het naar je zin hept
    doei doei knuffel

  • 28 Maart 2014 - 07:17

    Daisy Neve:

    Hee Jessica, het duurt nog ongeveer 4 maanden en dan ben ik weer terug in Nederland. Ik heb het hier zeker naar mijn zin en de tijd vliegt voorbij. Dus voor je het weet ben ik weer terug :) Knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Hallo, Ik ben een derdejaarspedagogiekstudent in Tilburg. Voor mijn opleiding heb ik de mooie kans gekregen om een half jaar naar het buitenland te gaan. Deze kans grijp ik met beide handen aan! Ik ben 23 jaar oud en kom oorspronkelijk uit Zeeland. Op 11 februari vlieg ik voor een half jaar naar Tanzania! Voor de personen die mij willen volgen wanneer ik in het buitenland zit, kunnen mensen deze site in de gaten houden. Ik wil jullie alvast veel leesplezier wensen! Groetjes!

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 17457

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Buitenland stage

Landen bezocht: